מסלול מעגלי – ממעלה בית ספר שדה למעלה ברוש מתחילים

‫ממעלה בית ספר שדה למעלה ברוש – מסלול מעגלי‬
‫דרך הגעה לתחילת‪/‬סוף מסלול‪ :‬מתחילים את המסלול מבית ספר שדה הר הנגב‪ ,‬נוסעים דרומה‬
‫על כביש ‪ 40‬ובכיכר המרכזית של מצפה רמון פונים ימינה אל תוך הישוב‪ .‬נוסעים ישר כל הדרך‪,‬‬
‫מגיעים לכיכר נוספת שם ממשיכים ישר וכעבור ‪ 2.5‬ק"מ פונים שמאלה ומיד שוב שמאלה לתוך‬
‫בית ספר שדה הר הנגב‪ .‬יש שילוט לאורך כל הדרך‪.‬‬
‫אורך המסלול‪ 5:‬קילומטר‬
‫זמן משוער‪ 4 :‬שעות‬
‫דרגת קושי‪ :‬בינונית‬
‫סיפור דרך‪ :‬מתחילים את המסלול בבית ספר שדה הר הנגב‪ ,‬נכנסים למתחם והולכים לעבר‬
‫המצוק משם צופים על מכתש רמון‪ .‬פונים ימינה והולכים לאורך החומה כמה מטרים שם פוגשים‬
‫שער ברזל ‪ ,‬עוברים אותו ויורדים בסימון שבילים כחול‪ .‬חלק מהדרך תלולה ונדרשת זהירות רבה‪.‬‬
‫מסיימים לרדת את הירידה לנחל רמון שם נפגוש עץ שיטה קטן‪ .‬ממשיכים בסימון הכחול עד‬
‫לפיצול שביל כחול וירוק ושלט שעליו כתוב בית ספר שדה הר הנגב‪ ,‬מנסרה‪-‬נגריה ומעלה ברוש‬
‫‪.‬בוחרים בשביל הירוק ומתחילים לטפס את מעלה ברוש שבערבית נקרא נקב אל סארביט ‪ .‬יש‬
‫סברה כי המקום המעלה נקרא כך כי פרוש המילה סארביט הוא שרביט – העלי הקפה‪ .‬בסוף‬
‫העליה מגיעים לטיילת המצוק של מכתש רמון ופונים שמאלה הולכים על סימון שבילים שחור‪,‬‬
‫לאחר ‪ 300‬מטר מגיעים להר שצורתו גמל‪ ,‬עולים על ההר לתצפית נוספת מרהיבה על מכתש רמון‬
‫לאחר מכן ממשיכים על המסלול השחור לעבר בית ספר שדה הר הנגב עוד כ‪ 400‬מטר עד למפגש‬