! נחל אוג - טיול ראשון אל המדבר

‫טיול ראשון אל המדבר‪ -‬נחל אוג!‬
‫‪ 8.3.2014‬טיול שבת בנחל אוג ופיקניק צהריים בעין מבוע‬
‫בשבת בבוקר ניפגש למסלול טיול בנחל אוג‪ -‬מסלול יפיפה בנחל קניוני מרשים ‪ ,‬הצפוני בנחלי‬
‫מדבר יהודה שזורם לים המלח (נמצא בסמוך לצומת אלמוג )‪ .‬זהו נחל שמנקז אזור לא קטן‬
‫המשתרע ממדרונות הר הצופים והר הזיתים עד לים המלח ולכן גם השיטפון שאירע בו החורף‬
‫היה עוצמתי למדי‪ .‬במהלך הטיול ב נחל תהיה לנו הזדמנות להכיר מקרוב יותר את אופיו היחודי‬
‫כל כך של המדבר על ידי התבוננות בבע"ח‪ ,‬בצמחים ובסלעים המאפיינים אותו‪ .‬לאחר מכאן ניסע‬
‫לאכול ארוחת צהריים בעין מבוע שבוואדי קלט‪ -‬מעיין פועם מסתורי שמתרוקן ומתמלא תוך‬
‫דקות!‬
‫הנסיעה לנחל אוג אורכת כשעה והנסיעה מאוג לעין מבוע כ ‪ 15-20‬דק'‪.‬‬
‫שימו לב שמהמכוניות ישנה הליכה של כ ‪ 7‬דק עד לעין מבוע לכן מומלץ להתארגן כך ש הציוד‬
‫לארוחת הצהריים יהיה בר סחיבה‪ .‬במסלול בנחל אוג ישנו סולם יתדות (לא גדול מאוד ) ולכן לא‬
‫תתאפשר הליכה עם סנדלים \ קרוקס‪ ,‬רק עם נעלי הליכה בטוחות‪ .‬את ארוחת הבוקר מומלץ‬
‫לנשנש את בדרך כדי שלא נתעקב ביציאה למסלול ושנוכל להרוויח יותר זמן בישיבה על שפת‬
‫המעיין בצהריים‪.‬‬
‫תכנית יום‬
‫‪ 07:45‬יציאה מהבית‬
‫‪ 9:00‬התאספות וקפה של בוקר מהטרמוסים‬
‫‪ 9:20‬תחילת מסלול נחל אוג‬
‫‪ 13:00‬לערך סיום המסלול ברכבים‬
‫‪ 13:30‬ארוחת צהריים בעין מבוע‬
‫פירוט אוכל‪:‬‬
‫ ארוחת בוקר‪ -‬בבית לפני הטיול‪ /‬בנסיעה‪.‬‬‫ סנדוויצ'ים וחטיפים למהלך המסלול ‪.‬‬‫ ארוחת צהריים‪ -‬בעין מבוע לפנק כיד הדמיון‬‫הפרוע‬
‫ רצוי כלים רב פעמיים כי אנחנו חברים של טבע ‪‬‬‫*ערכות קפה‬
‫‪ ‬פק"ל קפה‬
‫הגעה‪ :‬שמים ב ‪ Waze‬את הישוב ‪-‬אלמוג‬
‫ולמי שאין ‪:waze‬‬
‫עולים על כביש ‪ 1‬לכיוון ירושלים ‪.‬‬‫עוברים את ירושלים דרך צומת הגבעה הצרפתית ‪.‬‬‫ממשיכים על ‪ 1‬עוברים את המחסום‪ ,‬עוברים את‬‫מחלף מעלה אדומים וממשיכים ישר ישר עד צומת‬
‫אלמוג‪.‬‬
‫בצומת אלמוג פונים ימינה ומיד שוב ימינה לדרך‬‫הגישה לקיבוץ אלמוג (כ ‪ 1‬ק"מ)‪.‬‬