Klikni za nadaljevanje

Alzacija 2011 in Europa park
Nedelja, 24.4
Jutranji žegen. Čestitke tašči ob rojstnem dnevu. Okoli 11. ure poberemo še drugo posadko in se
končno odpravimo našemu prvemu »pravemu« potovanju z lastnim AD naproti. Do sedaj smo tri leta
pridno rentali, januarja pa se je zgodil »tisti ta pravi korak« oziroma nakup lastnega AD. Po obveznem
tankanju poceni SLO nafte v Radljah, oskrbi z denarjem in vinjeto, se preko Celovca odpeljem na naš
prvi cilj na obali Chiemsee. Ker je z nami v drugi posadki 10 mesečna Tina, je vožnja precej prilagojena
njenim obdobjem spanja. Popoldne se pripeljemo na »forumaški« PZA v Prien am See, kjer pa hitro
ugotovimo, da je od PZA ostal le še P z prepovedjo nočitve. Obrnemo nazaj in po 500 metrov
zapeljemo na P pod cesto, ki se pozneje izkaže za nočni, plačljivi PZA (N47.85418, E12.36766,
10€/noč).
Lokacija ob jezeru je odlična, nad parkiriščem v gozdu pa velik pustolovsko-adrenalinski park (Kettler
park). Podobno pustolovskemu parku na Betnavi v Mariboru, kdor ga pozna.
Ko smo že mislili, da bomo preživeli mirno noč v družbi še dveh AD-jev, se na parkirišče pripelje četa
italijanskih AD-jev. Zaporedoma je pripeljalo okoli 20 AD-jev, ki so v trenutku ustvarili takšno zmedo s
parkiranjem, da je svet še ni videl... Še sreča, da so imeli »organizatorja«, ki jih je lepo počasi vse
sparkiral. Verjetno si lahko predstavljate kakšen trušč in nered je trajal približno 1 uro, da so se vsi
sparkirali, znivelirali, priklopili na eno omarico za elektriko... Ob mraku so se družno odpravili peš
proti mestu in ob jezeru je ponovno zavladala tihota in mir. Njihovega povratka pisec teh vrstic ni
zabeležil – verjetno zaradi trdnega spanca pravičnega.
Ponedeljek, 25.4
Današnji cilj – kamp ob Bodenskem jezeru. Zaželeli smo si miren popoldan ob jezeru (beri: grilanje ob
kozarčku dobrega vina). Pred leti smo med potjo na NL tukaj preživeli lep in sončen kopalni dan,
vendar se z ženo nikakor nisva mogla spomniti imena kampa (zato pa se pišejo potopisi, kajne?). Zato
smo odločeni, da na slepo zavijemo v prvi kamp po Friederischshafnu, ki bo tik ob jezeru. Tako
pristanemo skoraj v prvi vrsti v lepem mirnem kampu (N47.66863, E9.40353).
Receptor nam zaupa, da je gladina jezera nižja za
2 metra od običajne zaradi izredno skromnih
padavin v marcu in aprilu. In res je izgledalo, kot
da se voda želi umakniti kopnemu. Temperatura
25°C, sončno – mi v kopalkah – najpogumnejši se
celo kopajo... Resnično, vreme ne sledi več letnim
časom, kot nekoč. Ko pa je sonce zašlo in se je
dan prevešal v noč, nas je hlad kaj hitro opomnil,
da smo še vedno v aprilu. Takoj pokličemo na
pomoč termoflise in druge dolge rokave.
Temperatura čez noč okoli 10°C, dovolj, da ne
potrubujemo ogrevanja. To me spomni na daljne taborniške čase, ko smo spali v šotorih... Tudi to je
eden od verjetnih razlogov, zakaj sem se odločil za to vrsto športa (ADomarstvo).
Torek, 26.4.
Po opravljenih formalnostih (WC, odpadna voda,
sveža voda) se okoli 11:00 odpravimo proti
Franciji. Naš cilj je okoli 210 km oddaljeni
Ecomusee d¢Alsace, severno od Mulhousa. Glede
na število kilometrov mala malica, vendar se je
zaradi gneče in zavite ceste vožnja precej vlekla.
Zato se odločimo za vmesni postanek in ogled
»izvira«
Donave
v
Donaueshingnu
na
Swarzwaldski planoti. Parkiramo na brezplačnem
PZA (N47.95282, E8.50669), ki ima od maja do
oktobra tudi plačljivo oskrbo. V bistvu je ta izvir
bolj simbolične narave v obliki vodnjaka na grajskem vrtu na samem robu centra mesta.
Po hitrem ogledu mesta in obvezni kavici/sladoledu/pivu ter malici v obliki »žegna« nadaljujemo pot.
Garmin nam že dva dni napoveduje izredno slabo vreme, vendar njegove napovedi ne držijo in vreme
se še kar drži... Upam, da bo vzdržalo tudi naslednje dni, ko napademo Alzacijo in Europapark. Ob
16.00 prispemo do Eco muzeja, kjer na vhodu dobimo informacijo, da za ogled potrebujemo vsaj 4
ure.
Glede na odpiralni čas (10:00 do 18:00) pade
odločitev, da si ga ogledamo naslednji dan.
Parkiramo pod visokimi hrasti na PZA (N47.85165,
E7.28659) pred muzejem. Otroci na rolke in
kolesa, starejši pa ob kozarčku načrtujemo
naslednje dni.
Sreda 27.4.
Ecomusee d¢Alsace obsega približno 70 starih alzaških hiš, ki so jih prestavili iz celotne pokrajine.
Tematsko prikazujejo način življenja, dela, gradnje hiš, običajev, poklicev in obrti, ipd. v času od 16.
stoletja naprej. Resnično zanimiva predstavitev in občasno se zaveš, da takšno življenje niti ni tako
oddaljeno nazaj. Marsikdo od nas bi se še lahko spomnil štedilnika na drva, lesenega zaboja v kuhinji
za drva in premog, zunanjega lesenega stranišča na »štrbunk« in podobno. Dodatno so predstavljene
vse obrti tistega časa od usnjarstva, kovaštva, tesarstva, žganjekuhe,....
Po ogledu se premaknemo proti Colmarju – sledimo WOMOtu in kar sproti ugotavljamo, da bo
parkiranje, ka šele prenočevanje tukaj težavno. Že doma sem ob brskanju po internetu našel
navodila za parkiranje AD-jev v Colmarju, ki več ali manj prepovedujejo parkiranje razen na enem
parkirišču (N48.08252, E7.35858), ki ga tudi mi najdemo s pomočjo WOMO-ta. Parkiranje tu je
omejeno na max. 4 ure (9,6 €). Ker je blizu centra Colmarja (oddaljnost 2 km) tudi kamp (N48.07773,
E7.38692), pade odločitev, da se takoj prestavimo do njega. Na ogled mesta se podamo s kolesi.
Mesto je prijazno do kolesarjev in v centru, tudi v peš coni, boste z lahkoto našli mesta za zaklep
koles.
Po ogledu starega mestnega jedra poiščemo eno
od štirih restavracij WINSTUB v mestu (predlog
receptorke v kampu po tipični alzaški kuhinji) saj
se nam že cedijo sline po tipični svinjski vrači s
kislim zeljem. Tukaj naletimo na prvo jezikovno
težavo, saj je jedilni list v francoščini, naša
nemščina je bolj slaba, angleščine pa tukaj itak ne
poznajo. Ko se končno dogovorimo za kračo in
kislo zelje, nas natakarica zmede s vprašanjem o
siru na krači in mi poznavalsko potrdimo. Zaradi
te odločitve ostanemo brez kislega zelja, kot
ugotovimo kasneje. Vseeno uživamo v pečeni krači, posipani s sirom in zapečenim mladim
krompirjem.
Četrtek, 28.4.
Dopoldne iz kampa zavijemo direktno na vinsko cesto »route le vin de Alzace«, ki nas vodi proti
prvemu današnjemu cilju: mestece Kayserberg.
Parkiramo na prostranem PZA (N48.13574, E7.26258), kjer stoji že kakšnih 30 AD. Sledi krožni ogled
mesta. Mesto je resnično ohranjeno in lepo urejeno z barvitimi fasadami in značilnimi vidnimi
lesenimi konstrukcijami.
Tudi nove hiše zidajo in urejajo v tem starem slogu. Skratka, tipično alzaško mestece, z vseh strani
obdano z vinogradi. Med oddihom v eni od gostiln se ob pivu vname debata, kdo od nas je zaslužen
za ogled tega lepega mesta. Sestra Nataša je namreč že doma v grobem sestavila to prvomajsko ruto
z določenimi spoti. Kayserberga na tem seznamu ni bilo, saj sva ga z ženo izbrala na podlagi
temeljitega pregleda načrta vinske ceste. Kaj hitro ugotovimo, da je Nataša mislila, da smo v mestu
Riquewihr in ne Kayserberg, kot vsi mi ostali. Na ta način si je ogledala eno mesto več v tej prelepi
Alzaciji.
Prestavimo se nekaj km naprej, zdaj pa resnično do Riquewihra. Parkiramo na parkirišču (N48.16512,
E7.29879), kjer je dovoljeno le prenočevanje AD (3€).
Čez dan je to parkirišče namenjen avtobusom. Kaj hitro ugotovimo, da je mestece tipično alzaško in
na mah podobno prejšnjemu (sedaj vemo zakaj je Nataša Kayseberg zamenjala za Riquewihr
SMEŠKO).Ker smo si želeli ta dan ogledati še grad Haut Koenigsburg in ujeti odpiralni čas do 18.00, se
zagrizemo v ovinke in strmino. Parkiramo čisto blizu vhoda na označenih mestih za BUS. Grad izvira iz
12. stoletja. Vmes se je rušil in obnavljal vse do konca 18. stol., ko ga je v ruševinah v last dobil
Wilheim II (1899). Odločil se je za temeljito obnovo od leta 1903. Po končani I. svetovni vojni je grad
prešel nazaj v last Francije.
Po ogledu se prestavimo nekaj km nižje, kjer imamo v navigatorju parkirišče pri OPICAH (N48.26002,
E7.37455). Dobra odločitev – v družbi še dveh AD prespimo na parkirišču med gozdovi. Jutri sledi
napad na Evropa park.
Petek, 29.4.
Budilke nastavimo na 6:40. Ob 7.00 premik v Rust na parkirišče ob Europa parku. Ob 9:15 smo že na
svojih »bojnih položajih« v vrsti za »najhujšo« atrakcijo parka »SILVER STAR«. Z hčerko Ajdo sva ob
vhodu v park na hitro preskenirala vse možne »ROLERCOASTERJE« in si naredila svoj vrstni red... Na
mamino nesrečo je najhujša atrakcija prišla prva na vrsto – zaradi svoje lokacije ob vhodu. Vsi namreč
poznamo njeno željo po stopnjevanju adrenalinskih voženj v smeri od manj do najbolj adrenalinske...
V tem primeru to žal ni bilo izvedljivo...na kar nas je opozarjala še cel dan...
Okoli 15:00 ure ko smo si privoščili odmor za kosilo, se je prvič na naši prvomajski poti vlilo izpod
neba. Res smo stručkoti, ko si za obisk zabaviščnega parka izberemo prav dan z nevihtami – in to
navkljub vsakodnevnemu spremljanju vremenske napovedi!!! Je pa to dejstvo prineslo eno dobro
korist. Vse atrakcije so bile v trenutku skoraj »prazne«. Kupili smo si enostavne plastične pelerine in
se odpravili na 3 vodne atrakcije → če smo že mokri, naj bo to temeljito.
Ob 18.00 se ločimo in z Ajdo odhitiva na ponovitev treh »najhujših« rolercoasterjev: Blue Fire, Ruski
Mir in Silver star. Naša ta mala je silno uživala, meni pa je že postajalo počasi preveč...
Sobota, 30.4.
Odločamo se med dvema opcijama: vrnitev nazaj v Francijo – Alzacijo ali ogled kakšnega nemškega
mesta ob Renu. Odločimo se za slednje. Tako uberemo pot preko Kaiserstula, kjer si ogledamo
nemške vinograde na policah ognjeniške zemlje do mesta Burgham.
Parkiramo na lepem parkirišču (N48.10239 , E7.59626) čisto blizu centra, kjer je parkiranih že nekaj
AD-jev (ti so tam tudi prespali). Tukaj se mi končno izpolni želja da okusim Flammkuchen, ki je v teh
krajih na obeh straneh meje tradicionalna jed (malo podobno pici, vendar manj nadevano in ne na
kvašenem testu, ampak testu podobno mlincem) Poskusimo njihov tradicionalni nadev: sir, slanina in
čebula.
Sledi premik do večjega mesta Breisach, kjer poiščemop večji supermarket, da se oskrbimo in
poiščemo torto. Nečak Gal ima jutri 7. rojstni dan → že prej smo se odločili, da bomo ta dan preživeli
nekje v kampu... preverimo vremensko napoved in zaradi grozečih črnih oblakov se odločimo za
vrnitev na Bodensko jezero (N47.67207, E9.32778). Pravilna odločitev. Med potjo nas vseskozi zaliva
dež, ko pa se ob 18:00 sparkiramo v kampu, se nad nami odpre jasno nebo. Skok v box po Georga
(roštilj) in že grilamo.
Nedelja 1.5.- Živel 1. maj, praznik dela
Verjetno si vsi ADomarji želimo, da bi se v SLO ohranila 2 prosta dneva za ta praznik → pa čeprav smo
glede tega oaza sredi EU.
Zbudimo se v oblačno jutro, jezero prekriva gosta megla. Po zajtrku padejo prve kaplje dežja, zato
izvlečemo tende. Nikdar ne bi pomislil, da bom svojo tendo prvič izvlekel v boju proti dežju in ne
soncu. Narobe svet. Danes je dan za praznovanje. Navsezgodaj zapojemo VSE NAJBOLJŠE GAL,
čestitamo in predamo darila. Medtem se zjasni in sonce vroče zapeče... To izkoristimo za kolesarski
izlet v bližnje mesto Meersburg, letoviško mestece z lepim mestnim jedrom strmo v hribu. Lepa
kolesarska tura po ravnici (približno 7 km) – večinoma ob jezeru po kolesarski stezi. Na eni strani
jezero, na drugi pa vinogradi ali urejeni vikendi in apartmaji. Po povratku zgrilamo letečo floto in si
privoščimo torto. Ob petih popoldan smo pripravljeni za odhod proti naši izhodiščni točki – PZA ob
Chiemsee. Kamp bi morali zapustiti do 12 ure, vendar, ker je žena prejšnji dan med prijavljanjem v
recepciji prevzela telefonski klic iz Anglije v angleščini in lastniku uredila biznis – prihod 10 angleških
AD-jev naslednji dan, smo imeli popoldan gratis.
Ponedeljek, 2.5.
Zjutraj nas s trkanjem po kamperju zbudi možakar, ki je pride vsako jutro pokasirat 10 € za nočnino.
Tukaj se je naše potepanje pred 8 dnevi začelo in tukaj se bo tudi končalo. Čaka nas še nekaj km in ur
vožnje do doma.
E9.32778
parking, spanje, WC, voda - 10€/noč
kamping ob Bodenskem jezeru
brezplačni PZA, od maja do oktobra plačljiva oskrba